شعب ویژه شورای حل اختلاف برای بانکهای یزد

رئیس شورای حل اختلاف استان یزد گفت: بانکها و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، درخواست تاسیس شعبه ویژه شورای حل اختلاف برای حل مشکلات خود دارند.
کد خبر: ۳۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 11 May 2015

به گزارش تابناک یزد، حمید سفید، ظهر دوشنبه در همایش سراسری شوراهای حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: مکاتبات لازم برای تاسیس این شعب در یزد انجام شده و امیدواریم با صدور مجوز راه اندازی این شعب، به زودی شاهد رفع مشکلات بانکها و جانبازان و ایثارگران در شوراهای حل اختلاف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۰ درصد پرونده ها ابتدا به شوراهای حل اختلاف می روند، بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد پرونده ها نیز به صلح و سازش ختم شده است.

معاون رئیس دادگستری استان یزد بیان کرد: هم اکنون ۸۳ شورای حل اختلاف شامل ۵۳ حوزه شهری و ۳۰ حوزه روستایی در استان یزد مشغول فعالیت هستند که شش شعبه شورای حل اختلاف به طور ویژه دعاوی خانواده را مورد بررسی قرار می دهند.

وی همچنین با بیان اینکه حتی پیروان اقلیت مذهبی زرتشتی نیز در استان یزد شورای حل اختلاف دارند، بیان کرد: ۱۰۰ درصد پرونده های آنها به صلح و سازش ختم شده است.

سفید همچنین با بیان درخواست های شوراهای حل اختلاف استان یزد، خواستار در نظر گرفتن قاضی اختصاصی برای شوراهای حل اختلاف شد و افزود: استان یزد در مجموع به ۱۵ قاضی اختصاصی برای شوراهای حل اختلاف نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی شوراهای حل اختلاف حرکت بسیار ارزشمند و بزرگی بود اما شوراها نباید منحصر به کار قضایی باشند و باید مشکلات و ناهنجاری های محله ها را رصد و با مشارکت مردم برطرف کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری بیان کرد: گرچه برای این موضوع شوراهای شهر و شورای محله نیز فعال شده اند اما آنها به امور دیگر مشغول شده اند و با مردم مانوس نیستند و از بسیاری از مشکلات مردم و محله ها بی اطلاعند.

وی ادامه داد: شوراها وابسته به دولت نیستند و از آنجا که مردمی اداره می شوند، مردم توجه بیشتری به آنها خواهند داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار